Nu är det fredagsmys ...

Idag har det hänt en hel del, Jag kan börja att berätta om skolan då vi lagade spanska tapas det är som smårätter på ett långbord som de äter i spanien. Då var vi i grupper som skulle laga olika smårätter. Min grupp lagade, Pisto som är en varm grönsaksröra kan man säga och sedan aubergine med ost och till sist smält choklad som man skule doppa några spanska kakor i. Vi hade iallafall kul och det blev rätt så gott. Det tog även sin lilla tid för vi började laga halv 2 och var klara vid halv 5 och sen var vi tvugna och diska så kom ifrån kl 5, har nog aldrig varit i skolan så länge.

När jag kom hem sen väntade jag på mamma för vi skulle sedan dra till bio som började kl 9. Så vi köpte lite godis på vägen. Vi kollade på, En gång i Phuket, den var faktiskt jättebra och hur kul som helst så om ni inte har sett den tycker jag att ni ska se den.

Lite bilder när vi lagade mat i skolan.


Det var bara grönsaker :) gött









Och resultatet :)


Bio





Ska nu läsa lite
Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0